fredag 15 februari 2013

11,5 km löpning.

Igår skippade jag återigen simningen för att köra lite löpning istället. Jag började med att springa lite lugnt på löparbandet i ca 3 km, då kom jag på att jag hade en tjockare tröja med mig så jag kunde ju faktiskt springa ute.
Jag fick på mig tröjan och stack iväg. Höll pulsen under 165 hela tiden och det kändes hur lätt och skönt som helst. Ett tag trodde jag faktiskt att jag var i form så enkelt gick det.  Farten var allt från 5:00 - 6:00. Var oerhört nöjd efter passet. Kändes knappt att jag varit ute. Lite stel i musklerna var jag väl men det är ju ren ovana.
Verkar som den mentala bergodalbanan fortsätter i oförändrad takt. Ena dagen känner man sig som en total sopa och andra dagen är man världsmästare.
Nu ska jag bara få till lite kontinutet i löpningen så blir det nog ganska bra till slut. Framförallt är det långpassen som måste in.
Göteborgsvarvet, BUM 50 och sedan Ironman i Augusti. Det är dags att inse att långpassen kommer göra oerhörd nytta.
Jag vet ju hur mycket jag önskat att jag skulle ha kört mera långpass i slutet av i stort sett alla tävlingar jag varit med i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar