måndag 21 januari 2013

Simning idag.

Idag simmade jag 2350 m på ca 1 timma. Det kändes jättebra, jag hittade enkelt flytläget och tekniken satt mer eller mindre. Blev inte förvånad när jag låg och snittade 2:05-2:10 de första 400 metrarna men sedan sjönk det drastiskt trots att jag tyckte det gick bättre och bättre. Jäkla märkligt. Jag har absolut noll känsla för hur fort det går. Naturligtvis känner jag om jag tar i mer men det innebär ju inte med automatik att det går fortare.

Jag tänkte köra vidare med att bara simma distans i min egen takt denna månaden ut, sedan får det bli lite mer avancerad träning med intervaller och teknikövningar. Tror faktiskt att det kan bli riktigt bra till slut. Måltiden i Kalmar har jag satt till 1:16,vet inte riktigt om det är realistiskt men jag ska göra ett försök att nå dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar