torsdag 17 januari 2013

Simning idag igen.

Idag var det Torsdag och då är det simning med polaren som gäller. Distans 2500m på 57 min. Ett helt ok pass med andra ord. Det konstiga idag var att jag tyckte det gick bra i början men snittiden bara sjönk hela tiden. Då beslutade jag mig för att skita i tiden och bara ligga och glida och anstränga mig så lite som möjligt men ändå hålla en jämn fart och helt plötsligt så sjönk tiden ordentligt och så även ansträngningen. Önskar det kunde vara likadant med cykling och löpning :D Jag kan nog faktiskt sikta in mig på en tid på Sub 1:30 trots allt. Våtdräkten gör ju att det flyter lite bättre men sedan är det nog lite knepigare i öppet vatten så sammantaget borde ju bassängtiden vara ungefärlig vad du kan prestera i verkligheten. Kanske bara är önsketänkande vad vet jag....... Jag måste nog åka till Kalmar för en testomgång innan IM tror jag. Verkar vettigt att simma lite i sundet och känna på vattnet (bräckt är det väl?) samt cykla åtminstone halva streckan. Om någon som är sugen på att hänga med i början av sommaren så skriv gärna en kommentar så kan vi ju se om det går att få till något bra. Det behöver ju inte vara så ambitiöst utan man kör en Olympisk med lite längre cykling en Lördag/Söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar