lördag 29 december 2012

Lite sjuk och lite simning

Blev lite halvt magsjuk efter julafton så det blev ett par dagar rehab med noll träning. Idag kom jag dock iväg och simmade i 1200m. Tyvärr så får simningen också lida lite då jag var ute och skottade snö för ett par dagar sedan och fått tokig verk i ena axlen. Lustigt att man kan träna som en tok och inte få en enda skada men skotta lite snö tål jag fan inte....I morgon är planen att både simma och springa. Jag ska hämta lillpojken hos en vän som han sover över hos så det passar bra att träna några timmar innan jag hämtar upp honom.
Det är ju snart ett nytt år och då jäklar ska jag lägga i en högre växel. Börjar redan få ångest för att jag tränar för lite inför Ironman. Jag måste måste öka för att göra mig själv rättvisa och inte bara delta. Jag hoppar hellre över hela grejen än åker dit oförberedd och för dåligt tränad.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar