onsdag 19 december 2012

2,5h träning.

Igår blev det 2,5 timmar effektiv träning. Jag började med att simma i exakt 1h. Det slutade med 2400m och jag använde bara padlar i 200m. Känns nästan som jag hittar lite fart i mellan åt men det kan vara rent bullshit så jag väntar med att ta ut något i förskott. Jag bör redan nu ha kapacitet att simma 3800m på ca 1:30 och det känns riktigt skönt. 1:30 är en skämsgräns för mig som jag helst ska klara.
Det bar av till Ryahallen direkt efter simningen för intervall och styrka med SOK knallen. Jag var lite tidig så jag värmde upp i 20 min och sedan var det dags för 3X4 min med 30 sek vila X2.
Jag kände efter första 3 att magen inte mådde speciellt bra av de 2 cheeseburgarna jag dragit i mig innan passet. Fick håll/kramp i hela magen så det var bara att bita ihop de sista 3 intervallerna och springa så fort magen tyckte att det skulle gå.
Därefter var det styrka med Linda i mitten av hallen och det var precis lika jobbigt som vanligt. Igår var det core-träning så det vart mycket mellangärdträning.
Skönt att vara igång igen på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar