fredag 21 december 2012

1300m simning..jag är en slöfock.

Eftersom jag var så "himmla duktig" och tränade i 2,5h i Tisdags så sade ju naturligtvis latmasken att jag kunde ta en dag ledigt. Jag hamnade i soffläge under Onsdagen men igår kom jag iväg för ett kortare simpass ialla fall. 1300m med 2:20 i snittfart på 100m.
Jag finner det verkligen svårt att komma ut och springa just nu. Det ser så jäkla härligt ut när man ser andra men när det är dags för en själv att komma ut så är det regn,slask,kyla och andra hemska saker som sätter käppar i hjulet.
Jag måste nog kika på något träningsschema så jag hittar lite rutin och kommer ut trots att det är motigt. Det är väldigt upp och ner med träningsmotivationen just nu. Ena dagen känner man sig som stålmannen för att nästa dag känna sig som en trashank.

Igår fick jag ner min puls till 54 när jag låg i soffan och fötade framför tv:n. Det är goda nyheter, Jag tror dock att hela den sänkningen beror på att jag inte snusat på 5 dagar nu. Jag har ändå märkt att det är betydligt svårare att få upp pulsen till 192-195 nu. Det är nästan omöjlig så kanske kanske börjar det rätta till sig. Vore ju super om jag kunnde träna som en tok nu när det närmar sig 14 dagar ledigt. Dubbelpass varje dag, massa långpass, minst 3h /dag......eller inte, men 1-1,5h per dag borde nog gå att klämma in om inte julmaten gör att man blir helt färdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar