söndag 2 december 2012

13 km löpning men inget sim.

Idag var tanken att det skulle bli ett långpass på ca 20 km men familjen ville annat så jag körde snällt ner dom så de kunde handla och så stack jag ut på min runda istället. Det var kallt som satan så de första två kilometrarna var allt annat än sköna men sedan blev kroppen varm och det var riktigt skönt att springa i vintersolen. Jag ville springa längre men det började ömma i fotleden och höften på samma ställe som när jag spran 6 - timmars så jag lunka helt enkelt av vid 13 km för att inte riskera något. Jag ville avsluta med att simma då jag parkerat utanför simhallen men det var av någon anledning stängt så det blev bara löpning idag. Nästa vecka kommer det nog bli sparsamt med träning tyvärr. Jag kommer ha fullt upp på jobbet och förmodligen kommer jag vara totalt omotiverad att ta mig ut. Några simpass kan jag nog få till men cykling och löpning är mera tveksamt. Sedan är det äntligen slut med mycket jobb. Då återgår det till det mera normala igen.

1 kommentar:

  1. Bra att du lyssnar på kroppen. Man varken vill eller hinner gå sönder nu känner jag.
    Intressant hur snabbt man vänjer sig vid sina prestationer när man kan känna att man hade ett halvtaskigt pass på bara 15km när man för ett år sedan hade 15km som längsta pass. ;-)

    SvaraRadera