måndag 29 oktober 2012

Denna djävla gubbamage!

Börjar bli ordentligt irriterad på min "gubbamage" nu. Den ligger som ett mopeddäck och breder ut sig och är tamig fan helt omöjlig att få bort. Jag är smal som en pinne i övrigt och det hade ju varit lite trevligt att få bort även bukfetman. Nu har jag tränat och ätit "rätt" i över 2 år men magen är fortfarande konstant. Jag har ju igentligen igen lusst att gå ner till 60kg bara för att få bort skiten men just nu verkar det som att den enda vägen är att just gå ner i vikt.
Jag har dessutom stabiliserat mig på en vikt runt 70 kg +-2 kg. Det är hyffsat jobbigt att komma ner under dessa kilon kan jag säga. Det krävs ett ganska stort minus av kalorier varje dag samt att jag ska orka träna och få ut så mycket som möjligt av detta. För mig funkar inte banta + träning, jag blir helt utmattad och det känns verkligen som träningen är bortkastad.
Det enda att göra är väl att se till att maten som kommer in är av bra och hög kvalite och skippa alla små "belöningar" som jag gärna stoppar i mig efter genomfört träningspass. För det vet ju alla att: "Efter ett hårt pass så ska man ju ha i sig snabba kolhydrater, gärna snickers eller annan choklad"

Jag får helt enkelt plocka fram lite vilja nu bara och jobba mig ner till 65kg och se om det ger någon effekt, borde väl inte ta mer än 2 veckor eller så ;) ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar