tisdag 30 oktober 2012

25m banor...va i helv..!!!!

Igår var jag riktigt sliten i kroppen efter mina 26 km i Söndags så jag beslutade att ändra om lite och simma på Måndagen istället. Så jag for ner till badet och glad i hågen kom jag ut till basängen då jag till min fasa ser att alla banorna är på fel håll ?? Va i helvete 25 m banor? Jag frågade en simkille och han sade att nu när det är vinter så är alla tävlingar i 25m basäng därför ändrar de om. Jag simmade 2650m på en av skitbanorna och gick muttrande upp för att lite senare gå och se Elfsborg slå Gefle med 2-0. När ilskan över detta illdåd lagt sig lite så ser jag på deras hemsida att det kommer vara så 4 veckor framåt, sedan blir det normalt igen. Trist är det iallla fall. Om de nu är så förbaskat noga med att köra på 25m banor kan de väl simma i Stadsparksbadet som innan eller ? Jävla simmare som ska ha det bekvämt.
Det finns säkert jättebra anledningar till varför de gör som de göra men jag är så förbaskat dålig på vändingar( jag gör dem inte alls) så för mig är det underbart att slippa köra mot kaklet, samt att man hinner ju knappt hitta tekniken på 25 meter innan basängkanten kommer igen.

Lgom mycket gnäll blev det nu. Jag har ont i armarna idag istället för benen så kanske lite BKool cykeltrainer vore på sin plats idag.

1 kommentar:

  1. Det är faktiskt ett stort problem för svensk simning. Att så många, även tävlingssimmare, harvar runt i 25-metersbassänger. Visst man blir bra på att vända, men de flesta större mästerskap avgörs i 50-metersbassänger.

    Om det nu är så att ni i Borås är så lyckligt lottade att ni har en 50-metersbassäng så borde de låta den vara det.

    Lättare att hålla räkningen på hur långt man simmat också :-)

    SvaraRadera