söndag 14 oktober 2012

2200m simning idag.


Jag hade lite dåligt samvete då jag bara samlat ihop 37km löpning denna veckan men efter att jag kört långpass på 21km igår så var benen lite slitna. Jag bestämde mig för att det fick bli simning istället då jag missade simskolan i Tisdags pga resa. Jag drog iväg till simarenan och körde på, mest med paddlarna men det blev även ett par hundra meter utan. Jag simmade i lite över en timma och hann med att lägga 2200 m bakom mig vilket är nytt distansrekord.
Idag hittade jag även andningen på hyfsat rätt sätt. Det gick lättare och lättare att andas och i slutet simmade jag utan att anstränga mig särskilt mycket.. Jag simmar fortfarande långsamt som fan men jag hoppas att farten kommer med mer träning bara.
Känner att armarna är lite småömma just nu så passet borde varit ganska givande.
Jag räknade ut lite lätt vad tiden idag skulle blivit på 3800m och någonstans runt 1:50 - 2 timmar borde jag hamnat på. Inte bra....inte bra alls men jag borde kunna kapa 30 min på ett år tycker man, sen är det ju det där med cykling och löpning också men det är ju en helt annan historia.

1 kommentar:

  1. Snyggt jobbat med simningen!
    Jag läste någonstans att man simmar ungefär 10% snabbare med våtdräkt så 1:30 fixar du lätt.

    SvaraRadera