söndag 5 augusti 2012

PB på 5km och sedan hjärtrusning

Efter några slöa dagar med familjen i Skåne så var vi hemma idag igen. Jag bestämde mig för att ta en löptur så jag skulle komma upp i 35km denna veckan ialla fall. Kroppen kändes i riktigt bra form så efter att jag kört 1:a km på 4:38 bestämde jag mig för att göra ett försök på mitt PB på 5 km. Jag satte fart och ganska snart insåg jag att detta kommer gå vägen. Det landade på 21:41. Jäklar vad roligt att slå det gamla rekordet med över 1minut. Jag kunde säkert pressat det 10-15 sekunder till om jag bestämt mig redan från början att slå rekordet. Jag tänkte hela tiden att bara jag maxar nu och kör allt jag har så får belöningen bli att jag går de 5km tillbaka. Jag vilade i någon minut och började lunka hem men det kändes himla skönt så återhämtningsjoggen gick ändå i ca 6 tempo. Då efter ca 3 km kom hjärtrusningen tillbaka. Djävla skit är det. Nu var det över ett år sedan jag hade det och hade börjat tro på att det inte skulle komma tillbaka men ack så fel jag hade. Nu var jag verkligen tvungen att gå för pulsen låg på 190-200. Jag var inte så orolig denna gången utan ville bara komma hem så fort som möjligt så jag kunde åka in till akuten få någon siliconslang nersänkt genom näsan så läkarna kunnde konstatera vad för fel jag har men "tyvärr" slutade hjärtrusningen som den gjort tidigare efter ca 30 min så jag hann bara hem sedan hoppade pulsen tillbaka till det normala igen. Just nu känns det som vanligt igen men det är riktigt störande att inte kunna lite på att hjärtat är ok.Tur att jag flaggat för detta innan och redan fått en remiss till hjärtavdelning. Får nog börja med att ta med mig mobilen på min pass framöver. MEN i det stora hela var det ett bra pass. Ett PB är inte att förakta :D.

2 kommentarer:

  1. Grattis till nytt PB och angående hjärtrusningen så är det många som råkar ut för liknande saker så jag tror inte att det är någonting men det där lät lite läskigt. När ska du kolla hjärtat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Jag har fått en remiss till hjärt men ingen tid ännu.

      Radera