fredag 24 augusti 2012

Fredagsjogg.

Idag blev det 10 km Fredagsjogg med en arbetskamrat. Det gick i blyga 6:00 fart men det var en fin eftermiddag så själen fick lite bränsle också. Jag ökade till 4:00 fart de sista 400 m och stannade sedan för att vänta in min kamrat. Då slog hjärtat volter igen och pulsen gick upp i 220. Jag var precis vid bilen så jag gick raskt in och hämtade bilnycklarna men då hoppade det rätt igen. Denna gången höll det i sig i kanske 3-4 minuter mot 30 tidigare. Vet inte om det är bra eller dåligt men det får jag väl redan på Tisdag
Idag klockan 00:00 är det anmälan till Ironman Kalmar 2013. Jag ska hänga på låset och försöka få en platskan jag säga. Sedan är det bara 600 timmar träning som behövs närmast året men det blir ju bara en skön bonus :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar