onsdag 15 augusti 2012

4X800m intervall.

Idag bestämde jag mig för att köra på igen efter cykelvasan. Slank in på Friskis och körde 4X800m intervall med 1 min gåvila i mellan i 4:15 fart. På sista intervallen spurtade jag de sista 300metrarna i 3:45. Kändes skönt att blåsa ur kroppen med lite intensiv träning i 25 minuter. Detta är ju naturligtvis inte optimalt på något sätt med intervall efter cykelvasan och hjärtklappning men jag kan ju inte bara lägga mig ner och dö heller. Jag tänker köra på nu och inte vara så jävla vek hela tiden. Det funkar ju inte att så fort kroppen säger emot lite att bara ta vilodagar. Dessa dagar blir väldigt snabbt till någon vecka och sedan är man tillbaka på noll igen. Jag måste bara inse att jag inte kan springa fort varje gång utan helt enkelt slöjogga lite oftare. Vore riktigt roligt att kunna komma ner runt 45 på Kretsloppet om en månad. Jag får bara hoppas att jag har en "bra" dag den dagen pulsmässigt. Har jag bara det så kanske 45 på milen finns inom räckhåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar