onsdag 29 augusti 2012

15,5 km och 30 min gräsklippning.

Blev en riktigt bra träningsdag idag. Jag var tvungen att ta minst 15 km idag för att ha en rimlig chans att hinnat ta de 25 milen innan 1:a september. Det var riktigt skönt ute idag så på medlöparlinnet bara och ut till banvallen. Sprang 7,5 km och sedan vände jag hem. hade med 2 km fartökning i ca 4:30 fart och allt kändes jättebra.Kunde enkelt hålla 5:15 fart med 160 i puls så bara det var en seger. När jag drog på så låg jag runt 180 i puls i slutet av kilometern och det får väl betäcknas som helt ok det med. Kanske blir svårt att hålla 4:30 tempo redan till Kretsloppet om 2 veckor men jag ska nog ge det en chans ialla fall. Med lite rödbetsjuice och annan doping så kanske kanske det finns en möjlighet till SUB 45. Jag hoppas men tar inte ut någonting i förskott längre, jag får mörka helt enkelt och säga till de som frågar att jag är nöjd om jag slår min tid från förra året. Vilket jag naturligtvis INTE är :D. Halvnöjd är jag om jag slår PB och går under 47min. Supernöjd om jag går under 45
Jag avslutade träningen idag med att köra ett 30 min gräsklipparpass. Förra gången hade jag pulsklockan på mig och då räknade jag in 1,5 km på 30 min och ca 150 i medelpuls så gräsklippning i en halvtimma är som ett lättare återhämtninspass för mig och det måste ju räknas in som träning...eller hur ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar