onsdag 4 juli 2012

Pulsträning

Idag bestämde jag mig för att köra runt sjön här hemma. Då det är en del terräng så tänkte jag att det blir bra att köra efter puls. Jag la mig på 175 i puls vilket är 75-80% av maxpulsen. Tempot blev riktigt slött och det var jäkligt svårt att hålla 175 men i det stora hela gick det bra. Passet kändes ganska sunkigt då farten var urdålig men så går det oftast i skogen. Hastigheten går ner brutalt. Kroppen får verkligen jobba med en hel del annat än bara springa.
På vägen hem passade jag på att hoppa ner i Dalsjön och svalka av mig. Det är inte mycket som slår att hoppa direkt i sjön och svalka av sig samtidigt som solen börjar gå ner och det är helt vindstilla. Ren njutning. Då känner man verkligen att fyller på "måbra" kontot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar