söndag 15 juli 2012

Intervaller eller nåt sånt.

Planen idag var först långpass på ca 26 km. Detta sket sig då jag naturligtvis inte kom upp tidigt utan låg och drog mig till 10 tiden och sedan skulle det handlas mm. Dessutom var det ju match mellan KFF-IFE som Elfsborg förlorade med 1-2. Djävla skit är det.
Jag tänkte ialla fall att idag känns kroppen fräsh och fin så kanske ska jag försöka ett PB på milen eller 5 km. Jo visst tjänare. Gick ju sådär kan jag säga. Började med att värma upp 1 km i 6-6:20 fart och pulsen gick bananas igen. Jaha det var det testet tänkte jag. Funderade på att bryta redan där och bara gå hem men nu var jag framme vid banvallen så jag sprang 330x3 i 4:00 fart, vilade 1 minut och sedan tillbaka 1000m i 4:30 fart. Joggade ner 1 km så idag blev det otroliga 4 km löpning. Vet inte om träningen idag gav ett skit igentligen förutom att jag återigen insåg hur djävla långt bort 4:30 fart på milen är

2 kommentarer:

  1. Tack!!!!
    Verkligen!
    Jag vill gå ner mest för att bli snabbare i spåret men oxå för att se snyggare ut. Fast det ser jag bara som en bonus. Haha!

    Jag har tatt bort kolisarna innan och det var ingen hit. Jag orkade inte träna och jag blev sur och så älskar jag potatis. Hahahaha!

    Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska göra men att ge upp är inget alternativ.
    Nu ska jag få i mig lite gröt, nyktra till och åka och jobba. Imorgon är en annan dag..
    Återigen, tack för ditt mejl. Det betyder mycket när människor jag inte känner vill hjälpa mig.
    Har du nåt tips på att bl snabbare oxå?

    Ha en toppen dag och är du på bio nån ggn, kom och säg hej!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tips på att bli snabbare har jag tyvärr inte. Jobbar som en tokig på det själv men det vill liksom aldrig släppa. Har gjort som man bör göra, intervaller, varierad träning, sprungit långt mm men jag får inte upp farten. Det jag dock inbillar mig kommer att göra nytta är att träna mycket och ofta. När jag kikar tillbaka i min träningskalender så ser jag ganska tydligt att de gångerna jag hittat farten är när jag haft kontinuitet i träningen i minst 1 månad. Ett tips ang KH är att läsa vad Jonas Colting säger: http://www.kostdoktorn.se/jonas-colting-om-kolhydratsbluffen/

    Det han säger här verkar väldigt vettigt

    SvaraRadera