måndag 23 juli 2012

Helt fantastisk Söndag.

Idag tänkte jag köra långpass men låg och drog mig lite för länge så det blev inte riktigt läge för detta. Åt frukost bestående av lite nötter och yogurt. Klippte gräset i ca 30 min. (Detta borde få räknas som lågintensiv träning tycker jag.) Jag fick absolut puls på säkert 140 och det tog ju sin lilla tid.
Jaja klockan började närma sig matchdags då Elfsborg skulle ta emot Kalmar. Jag svängde förbi Mcdonalds och käkade 2 cheeseburgare och en mellan milkshake. IFE vann matchen och spelade underbar fotboll så lyckoruset var totalt. Drack en cocacola i pausen. Väl hemma käkade jag lite pizza och en halv kebabrulle. Även druckit en mängd kaffe under dagen. Nu undrar ni kanske varför jag håller på att rabbla upp vad jag ätit. Jo det var så att när jag väl kom ut klockan 21:00 så gick det så ini helsike lätt och fort att jag blev totalt paff. Jag sprang 5 km först i 23:30 och kunde lätt kapat en minut om jag satsat på det. Allt bara stämde helt plötsligt. Löpningen gick som en dans, pulsen var inte uppe i mer än 176 trots 4:20-4:30 fart, det kändes bara enkelt och lätt. Så himla underbart. Nu måste det vara så att formen är här.
Det märkliga är att ätit som en total sopa hela dagen, inte sprungit på 2 dagar och så plötsligt händer det bara. Kan det vara så att jag ätit helt tokigt? Att min kropp behöver MYCKET mer snabba kolhydrater för att fungera optimalt. Jag vet ärligt talat inte men mer kolhydrater är nog rätt medicin för mig i alla fall. ps Idag tittade lite magmuskler fram också :D. Kikade lite extra i speglen och visst fan finns där lite muskler....ELFSBORG-seger, magmuskler, löpning. En helt fantastisk Söndag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar