onsdag 11 juli 2012

Formen är tillbaka!!

ÄNTLIGEN måste jag säga är formen tillbaka, eller jag kanske ska säga att pulsen äntligen är tillbaka där den ska vara. Idag bestämde jag mig för att köra ett morgonpass och drog på mig löpargrejerna och slog mig ner för att se lite morgonnyheter. Då upptäcker jag till min stora glädje att pulsen ligger på ca 50. Lade mig ner och fick enkelt ner pulsen till 47. Drog iväg ut och det syntes direkt på klockan att detta var en bra dag. Joggade upp 2-3 km och körde på i lite olika tempon sedan. Det blev några km i ca 4:30 fart,några i 4:45-5 fart och några i 5:30 fart. Så jäkla skönt. Pulsen var inte uppe i mer än 185 någon gång, inte ens i slutet av tusingen i 4:30 fart. Helt underbart. Nu kan jag äntligen börja träna där jag slutade i mitten av april.

1 kommentar: