lördag 14 juli 2012

Cykling och Simmning idag.

Idag invigde jag cyklen jag ska köra cykelvasan med. Jag fick inte av pedalerna från racern så det fick bli vanliga trampor. Det är nog världens tjockaste däck på den rackaren och det märktes tydligt när jag försökte trampa på lite. Jag cyklade 15km ner till Alideberg och där simmade jag 1000m och sedan 15 km hem igen. Lite sliten var jag allt när jag kom hem så jag skippade löpträningen idag.
Jag är tyvärr fortfarande en sopa på att crawla och en halvsopa på att cykla men det kändes faktiskt lite bättre med simningen idag. Sista längden provade jag att vrida huvudet lite snabbare när jag skulle upp och andas och det kändes som den halvsekunden gjorde att jag fick i mig lite mera luft. Vet inte om det är så man ska göra men det kändes bättre i alla fall. Till hösten ska jag gå med någon crawlkurs så jag åtminstone kan köra på ett par 1000 m utan att få panik.

3 kommentarer:

  1. Crawl-kurs är inte fel. Det skulle jag också behöva. Men skillnaden är att jag bara kan crawla 100 meter, sen är jag helt slut.. Haha!

    Ska du köra Triathlon framöver...? (nyfiken).

    SvaraRadera
  2. Planen är Kronan 2013. Får jag bara in all träning som behövs så bör det gå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jäkla telefon till att välja fel ord hela tiden. Ironman i Kalmar 2013 menade jag :D

      Radera