onsdag 4 juli 2012

600m simma

Glömde ju att skriva att jag var med ungarna på Alideberg idag. De har en finfin 50 m basäng som jag naturligtvis skulle hoppa i. Nu skulle här djävlarimej simmas. Det blev som vanligt. Jag körde 12 X 50m m och tog en paus på 15-20 sekunder mellan varje längd. Försökte verkligen tänka på tekniken men kruxet är som det alltid är att jag till slut får för lite syre och får nästan panik. Det är ju inte så farligt i en basääng där kan jag hantera panikkänslorna men det är mycket värre när jag kör i sjön. Jag MÅSTE få till detta med andningen. Hur svårt kan det vara ? Jag har läst,googlat kika på filmer etc. Jag ver ju för fan hur man ska göra men ändå får jag inte till det. Det funkar hur bra som helst de första 25 m sedan är det som jag får i mig för lite luft och i slutändan gör det att obehagskänslorna kommer istället. Måste nog helt enkelt inse fakta och gå på en riktig crawlkurs. Just nu känns 3800m i öppen sjö lika troligt som att springa Maraton på 2:40.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar