måndag 2 juli 2012

15 km igår.

Igår var jag lite småbakis efter att ha sett Elfsborg förlora mot Åtvidaberg med 5-1. Jag begav mig ut ialla fall då jag ställt bilen inne i Borås dagen innan. 15 km blev det med 5:15 i medeltempo och 175 i medelpuls. Mycket nöjd med det passet måste jag säga. Nu djävlar behövs det inte många pass till innan jag är tillbaka i något som kan kallas form. Ge mig två veckor till så kan jag nog vara tillbaka igen, åtminstone känns det så. Det kan vara så enkelt att jag ställt om min kost igen till mycket mera kolhydrater än innan. Detta har medfört att jag gått upp 2 kg men jag känner mig i mycket bättre form så jag ska nog hålla i det ett tag och sedan när det fixat till sig får det bli lite mer sansat med KH. Jag inbillar mig att det inte är hälsosamt att dra i sig för mycket tomma,snabba kolhydrater. Det som verkar funka för mig är att äta ordentligt 2.5-3 timmar innan träning och sedan ta något direkt efter träning. Då mår jag som bäst. Det kändes som det funkade att träna med LCHF också men något har ju hänt i kroppen och det jag kan komma på är just ändringen av kosten så det får bli till att återgå till det gamla för att ställa tillbaka balansen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar