tisdag 12 juni 2012

Sugen på ny cykel.

Då den racercykel jag har tyvärr har fått en spricka i i ramen så vet jag inte om jag ska våga cykla mer på den. Dessutom har jag lånat den av en kompis så det är extra surt om det inte går att ordna. I vilket fall har jag nu börjat och spåna på en ny cykel. Jäklar vilken djungel det är kan jag bara konstatera. Mina krav är ju enkla. Den ska vara snygg,snabb,bra kvalite, kunna användas till triathlon och dessutom inte vara för dyr. Hur svårt kan det vara att frambringa en sådan tingest kan man undra. Helt omöjligt verkar det som. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Jag vill ju inte betala en massa överpris men samtidigt inser man ju att kunskaperna inom cyklar är högst begränsade. Jag måste nog bita av snåltarmen och och gå till en riktig cykelhandlare och få experthjälp. Sedan kommer man ju till det här med vilket märke man ska välja. Bara det är ju en vetenskap i sig. Jag blir helt yr i mössan. Välja rätt löpardojor är en barnlek om jag jämför med detta valet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar