måndag 4 juni 2012

Anmäld till Borås City Triathlon

Jag hade anmält mig långt tidigare men glömt av att betala in avgiften. Idag tog jag tag i det och betalade in 400 kr. Nu är det gjort. Nu måste jag köra helt enkelt. Det är inte distansen jag är så orolig för utan mest min totalt ursunkiga form. Det var ju först förra veckan jag kom igång lite smått igen och denna veckan kommer förhoppningsvis göra så jag får tillbaka lite av mitt gamla flås. Då jag är dålig på att cykla behöver jag åtminstone flåset för att inte få en totalt kass tid. Det vore ju roligt att inte komma sist på företaget men troligen kommer jag landa runt 1:10 - 1:15 och då är det förmodligen kört för mig. Jag har inga problem att låta andra vinna eller vara bättre men jag HATAR verkligen att inte kunna prestera pga formen inte är på plats. Då vet jag ju att jag kunnat så mycket bättre men att allt berodde på ditten eller datten. Jag provade i morse med att simulera lite på Friskis. Rodd 1500m, cykel 9km och löpning 2 km. Rodden gick väl ok, jag är bara klen. Inte mycket att lipa över. Cykel gick faktiskt i nästan 32 men då var det nära till mjölksyran hela tiden. Löpningen funkade men pulsen gick upp till 182 redan i 5 fart och när jag ökade till 4:30 så stack den iväg till 190. Jag kan kostatera att jag är i ungefär samma form som till GBG-varvet och det gick ju nästan åt helv.
Får väl helt enkelt hoppas på det bästa och ta förlusten som en man och se det som ett lärolopp.

Fan vad mycket gnäll det blev. :D Jag är ju hel ialla fall och kan åtminstone träna så lite hopp finns det ju allt.
Så här såg det ut förra året:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar