onsdag 18 april 2012

Ställer in Kungsbackaloppet.

Skit är det men förkylningen har blivit värre. Nu har den börjat sätta sig på halsen också. Bara att göra det enda rätta och ställa in loppet på lördag och inse att även om jag mirakulöst skulle bli frisk så kommer jag vara helt tömd på energi ändå. Surt är det men det kommer ju fler lopp och det viktigaste loppet är ju inte förrän om 3 veckor.
En rolig sak i eländet är att jag fick en genomgång av min träningsdagbok igår av Bob Kaiil. Han kom med lite konkreta tips om hur man skulle lägga upp de sista tre veckorna innan ett viktigt lopp och han dissade inte min träning i alla fall utan tyckte att det såg helt ok ut. Han tyckte dock att jag borde vara snabbare på 10 km och det kan jag väl kanske hålla med om. Nu har jag ju bara sprungit 10 km på tävling en gång så jag har ju igentligen inte så mycket att gå på. Jag får helt enkelt tävla lite mer efter GBG-varvet så jag får ordentliga kvitton på hur snabb/långsam jag är i verkligheten.

3 kommentarer:

  1. Trist att höra, men snart frisknar du nog till.

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med förkylningar,dem kommer när man vill ha dem som minst.
    Lerumsloppet den 28 april tror jag är ett bra genrep inför varvet, perfekt med ett tiokilometers snabbdistanspass två veckor innan.
    Anmälde mig precis till det loppet =)

    SvaraRadera
  3. Lerumsloppet kanske kan vara nåt....jag åker på minisemester till London den 30:e så har jag bara fixat allt tills dess så skulle det nog gå att klämma in.

    SvaraRadera