fredag 13 april 2012

Fredagsjogg 16 km

Idag var det Fredagsjogg men tyvärr var ingen arbetskamrat sugen så jag fick helt enkelt jogga själv. Det blev 16 km i lugn takt då jag inte ville slita ut mig för mycket. I morgon är det ju original dragningen av GBG varvet och kl 12:00 ska jag vara med på ett Friskis pass som ska vara överdjävligt enligt en av instruktörerna. Tur jag värmt upp då med 21 km innan :D.
Nästa vecka måste jag börja ladda för Kungsbackaloppet. Det ska blir roligt att tävla igen, känns som en evighet sedan. Jag bör klara 1:45 men man vet ju aldrig om en av de där sopiga dagarna infinner sig. Får helt enkelt försöka ladda hjärnan med positiva bilder hela veckan så ska det nog gå fint. Målet med att nå sub 100 får nog bli till hösten. Jag känner inte alls att jag är i form just nu men det kan ju ändras från pass till pass så man kan ju hoppas. Tänkte jag skulle ladda på liknande sätt som jag gjorde förra året och då gick ju det över förväntan. (se gammalt inlägg).Kan jag bara hitta en nice rygg och kötta på så kan jag nog komma ner mot 1:43. Jag är glad att jag skrev det blogginlägget. Har gått tillbaka till den många gånger när man känt sig lite nere. Jag plockade faktiskt fram känslan av målgången idag när det bara kändes trist att springa och helt plötsligt sprang jag därmed ett leende säkert 1 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar