tisdag 3 april 2012

Backträning idag.

Idag var det dags för veckans intervallpass med Knallen. Vi började med ca 2 km uppjogg sedan var det 4X5 minuter backe som gällde. Det skulle gå lika fort uppför som nerför och tiden landade på någonstans mellan 5-5:25/intervall. Det var ett helt ok pass. Lite lagom jobbigt sådär. Jag kunde nog pressat mig lite till men är i det stora hela ganska nöjd.
Innan intervallen idag så var det föreläsning med Bob Kaill inne på Arenan. Vi gick igenom mat,dryck, vila och skador. Jag måste erkänna att jag inte blev så mycket klokare förutom att han dissar allt som står och sägs överallt :D. Det som är bra med att lyssna på en sådan som Bob är man själv börjar ifrågasätta lite mer och inte bara sväljer allt. Jag tycker dock att det är oerhört mycket intressantare att ta del av människor som faktiskt testat olika slags träning,dieter eller vad det nu kan vara, än att läsa om olika forskare som "bevisar" ditten och datten och är sponsrade av div olika branscher och industrier.
Tyvärr finns nog ingen mirakelmat eller superträning utan man måste nog hitta sin egen väg och låta sig influeras av både vetenskap och lärdomar som andra fått. Det jobbiga är ju bara att det tar en sådan himmla tid. Man vill ju ha snabba resultat men även det är väl en utopi. Jag önskar någon bara kunde säga - Ät så här så kommer du må toppen och prestera max. -Träna så här så kommer du få ut så mycket som möjligt av din prestation. När jag tänker efter så finns det ju faktiskt någon som säger just detta. Typ 10000 st och då är vi ju tillbaka till ruta ett igen. Det finns helt enkelt för många som säger vad som är rätt och fel så till slut blir det samma djävla soppa som från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar