torsdag 15 mars 2012

Nytt PB på 5 km

Idag slog jag mitt PB på 5 km med 10 sekunder. 22:50 lyder det nya rekordet på. Igentligen tänkte jag bara springa snabbdistans i 5 km och sedan ta det lite lugnare på hemvägen. Jag började att springa hemifrån i bra fart och kände ganska snart att detta går ju ganska lätt. Efter 2,5 km fick jag dock värsta pingislungan så jag fick dra ner farten för att inte totalt storkna. Det känns som all luft måste igenom ett sugrör innan det kommer in i lungorna. Därför var jag väldigt förvånad att jag trots allt hållit en bra fart och att PB faktiskt var inom räckhåll när jag närmade mig 4 km. jag bestämde mig då för att göra ett ordentligt försök. Jag blev ännu mer taggad när jag kom på att jag mitt pb faktiskt var 23:00 och inte 22:30 som jag av någon anledning gått och inbillat mig.
Jag hoppade över lunchen idag och åt ett äpple och ett päron istället samt att jag tippade i mig 2 ägg och lite yougurt till frukost. Ingen optimal uppladdning alltså. Alla mina löparkläder var dessutom skitna så det var bottenskrapet jag var ute med. Kände mig inte speciellt "löparsnygg" direkt. Men men ett Pb är ett pb hur det än kommer till. Känner mig jäkligt nöjd just nu, med lite bättre uppladdning så borde jag kunna slipa rekordet ytterligare någon minut.

4 kommentarer:

  1. Tackar. Jag är fortfarande lite tagen över hur "lätt" det gick.

    SvaraRadera
  2. snyggt jobbat. du har tränat grymt mycket under hela vintern.

    SvaraRadera