söndag 18 mars 2012

Nästan långpass idag.

Idag var planen ca 20 km långpass. Det blev 13 km med halvmaratempo de sista 3 km istället. Hade ingen riktig plan när jag skulle ut idag förutom att det skulle bli långt. Jag bestämde mig för att köra ett panbenspass vilket innebär 4 rundor a´ 5 km på Kransmossen. Det slutade med att jag sprang 5:an och sedan 8:an istället. Kroppen svarade inte alls och jag låg ca 10 slag över i vilopuls än det normala i bilen så redan där fick jag en indikation på att det kanske skulle bli trögt. Jag erkänner jag kännde helt enkelt inte för att köra mer än 13 km. Jag gav upp, jag vek ner mig men det är helt ok att göra det ibland om det inte känns helt 100. Ingen ide att fucka upp träningen med att springa mer än kroppen ställer upp på. Det känns som jag just nu har en tidigt formtopp och vill inte ställa till det när allt äntligen flyter på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar