tisdag 27 mars 2012

Intervall och Styrka med Knallen

Idag var det återigen Tisdag och tid för intervall samt styrka i Ryahallen. 4X6 min intervaller skulle avverkas. Det gick i ca 4:00 fart och funkade rätt bra förutom sista 30 sekundrarna när jag blev akut bajsnödig så det blev språngmarch till toaletten. Jag slapp bli bajsmannen ialla fall :D
Totalt belv det ca 10 km idag då jag värmde upp 3-4 km innan och varvade ner lite efter. Ett helt ok pass. Jag försökte vekligen att tänka på tekniken som jag lärt mig i helgen men har inte riktigt kläm på det ännu. Armarna känns ok, likaså huvudet men höften och benen har jag inte riktigt kläm på ännu men det kommer bara jag får öva lite. Körde med mina lågskor idag. Kan ha varit en riktigt dum ide då jag redan känner att det ömmar i högerfoten både under den och under fotknölen. Det kan naturligtvis bara vara lite ovana med skorna samt att det fort och att jag belastade fötterna ordentligt idag. Jag får helt enkelt vänta och hoppas att det går över.
Igår hann jag inte med någon träning då jag var i Malmö och jobbade. Vi var inte klara förrän vid 20:00 och då var det lite sent att dra ut på Malmös ökända ligistgator

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar