torsdag 23 februari 2012

Plötsligt börjat tappa vikt igen.

Nu har jag tappat 3 km på ca 1 månad. Väger nu 69kg. Helt ok men det konstiga är att jag inte har helt klart för mig varför denna viknergång kommer just nu. Troligtvis beror det på att kroppen nu ställt om sig från kolhydratdrift till fettdrift. Det tog ett längre tid än jag trodde men det beror nog på att jag varit lite liberal i min LCHF och ätit lite mer kolhydrater än rekomenderat. Även träningen har börjat lossna och förhoppningsvis kan jag träna både hårdare och längre nu när kroppen ställt om. Jag vill inte gå ner mycket mer nu. Hoppas jämnvikten infinner sig snart så man inte behöver börja oroa sig för att man väger för lite istället.
En annan rolig grej med viknergången är att det äntligen har börjat ta på magen så jag har faktiskt köpt två uppsättningar nya kläder. Helt ny stil har det blivit. Det har varit riktigt roligt att gå till jobbet och väcka så mycket reaktioner bara för att man klär sig lite stiligare. Jag tror faktiskt att 75% av alla jag mött denna veckan kommenterat mina nya kläder.
Hoppas bara mina "nya" tider detta året kommer väcka samma reaktioner:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar