fredag 10 februari 2012

Hjärtklappning

Idag var det då dags att kicka igång min hjärtklappning. Jag fick sätta mig i en stol och sedan kopplade de på 15 sladdar till EKG och en pacemaker mm. De tryckte ner en sladd i näsan på mig och skickade ner den 40-50 cm. Riktigt obehagligt var det. Sedan kom läkaren och de sätte på strömmen. De skickade på elstötar i ca 5 sekunder i taget. Varje gång känndes det ungefär som om någon pekade hårt med ett finger i solar plexus. Dom stod där och pratade sitt fikusspråk i ca 30 min sedanvar det över. Tyvärr vägrade mitt hjärta att hoppa i "fel" läge trots att de gav mig något som gjorde att hjärat inte skulle reglera pulsen. Vet inte vad jag ska tro om det. Å ena sidan är det ju bra att hjärtrusningen inte kommer så lätt men å andra sidan vill jag ju veta vad detär för något. Doktorn sa att vi skulle avvakta 6 månader och kommer det en rusning så ska jag kvickt som rackans kan åka in och få en slang i näsan igen så de kan tolka hjärtrytmen. Han sa även att det finns 1% chans att jag får pacemaker om operationen skulle gå fel så jag avvaktar nog gärna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar