söndag 5 februari 2012

Djungelpass och premiärsimmning

Idag tog jag med ungarna till gymmet ock körde djungelpasset. 10 stationen med varierande svårighet. Killarna tyckte det var riktigt kul. Vi avslutade med bastu och bubbelpoolen utomhus. På eftermiddagen var det dags för crawlkurs med Pasi Salonen. Vi var bara två stycken på passet så det var riktigt lyxigt att ha någon som stod och tipsade hela tiden om hur jag skulle göra. Har inte gått någon simkurs tidigare så det var otroligt givande att få reda på sådana enkla saker somnär och hur man ska andas samt en del andra teknikövningar som jag skulle tänka på.
Det började med att han säger crawla 100m så jag ser vilken teknik ni har. Jag kan säga att det var många år sedan jag fick så mycket kallsupar. Jag ville ju inte göra bort mig totalt så jag körde på bara Inte så svårt för honom att lista ut vilken nivå jag var på efter dom 100 metrarna *ler*
Superhärligt att fått igång simningen ialla fall. Nu ska jag träna på andningstekniken ett tag så den sitter ordentligt. Teknik och fart får komma vad det lider.

2 kommentarer:

  1. ja, det är lika bra att erkänna att man inte år så bra på att crawla.

    Kan du andas på båda sidorna?

    SvaraRadera
  2. När han väl talat om när exakt man skulle ta andtaget så var det inga problem. Lite crawl satt väl kvar sedan skolan :D

    SvaraRadera