måndag 23 januari 2012

Sub 4:30 är ljusår bort.

Idag är jag både nöjd och oerhört frustrererad. Kom till jobbet och pratade lite med en arbetskamrat som tog sub:40 förra året. Han häcklar mig lite naturligtvis för jag tränar så ini helvete mer än han gör men jag är som sagt ljusår ifrån hans tempo. Blev ändå djävligt "triggad" och bestämde att nu ska jag klara 22:30 på 5 km åtminstone på löparbandet. Detta var dock helt omöjligt idag då det var packat med folk på gymmet och syret var helt klart lågt. Jag körde på i alla fall och stod ut i 2km i 4:30 fart sedan bestämde jag mig för att det får bli tusingar istället så jag vilade 1 min och körde 2 rep. till, sedan hoppade jag upp på trainern och cyklade som en dåre i 10 min och avslutade med ytterligare en tusing i 4:30 fart. Passet var som sagt helt ok. Jag pressade verkligen mig själv till det yttersta då min puls låg mellan 183-192 i stort sett hela tiden. Det trista är bara att det inte händer något. Är jag helt talanglös, eller vad fan är det frågan om. Vet faktiskt inte vad jag ska ändra på för att få upp farten.
Snart betalar jag 900 spänn till Pasi Salonen eller Colting så de kan gå in och styra upp skiten. Fan vad frustrerad jag är nu. Lite positivt är det ju att flåset ialla fall var tillbaka idag. Igår var nog bara en parantes.

2 kommentarer:

  1. Kom igen nu! Det är så här. Själv känner jag mig sämre nu än vad jag gjorde i våras och det känns också lite tungt. Dock vet jag att det kommer att lossna snart igen. Fortsätt bara så kommer det att lossna.

    SvaraRadera
  2. Jag får hoppas på det. Just nu känns det som jag har samma fart som jag hade för ett år sedan och då har jag ju ändå sprungit 150 mil eller något sedan dess. Kanske drar jag för stora växlar av allting men man vill ju liksom ha kvitto på att all träninggör en snabbare.

    SvaraRadera