söndag 15 januari 2012

Långpass

Idag blev det ett långpass på nästan 27km. Kändes helt ok hela vägen. Farten gick i 6:00-7:00 fart. I början så trilskades pulsen som vanligt, den gick upp i säkert 180 de första kilometrarna.Sedan hände något konstigt. Det var precis som lungor och hjärta bestämde sig för att för att nu var det dags att ta nästa steg. Pulsen stannade i stort sett från 145 -160 i 20-22 kilometer. Skönt att inkassera ett riktigt långpass för en gång skull. Den ursprungliga planen var att jag skulle springa ca 40 km men när jag sprungit ca 2,5 timmar så ringde min sambo och undrade vad i helv. jag höll hus någonstans. Snäll som jag är så sprang jag ytterligare 3 km till busstorget och tog bussen hem istället för att springa ytterligare 10-12 km. Det hade ju ABSOLUT inget att göra med att jag var hyffsat nöjd redan :D

2 kommentarer:

  1. Ha, ha!
    Härlig historia med sambon. Nu måste alla vara nöjda. 27 km räcker bra :-).

    SvaraRadera
  2. Nu var alla nöjda. Sambon fick åka och shoppa lite och jag var nöjd med mina 27 km :D

    SvaraRadera