torsdag 12 januari 2012

20km cykel +4km löpning.

Första gången jag satt på trainerns så lång tid som 40 minuter idag. Lite halvjobbigt för bakdelen men i det stora hela gick det bra. Kändes helt ok att trampa på i 40 min och sedan direkt upp på löparbandet i 4 km. Sprang på bra på bandet också och körde två tusingar i 4:25 fart.
Det blir lättare och lättare att hålla 4:30 fart. Kanske kanske finns det hopp ändå att nå Sub:45 inom en snar framtid. Enligt schemat ska jag klara det på Lördag. Blir nog knepigt men jag ska göra ett försök. Tänkte jag skulle springa Kretsloppetbanan. Den är hyffsat plan och hyffsat rolig att köra.
Mitt STORA mål att klara sub40 känns helt omänsklig. Testade att dra ner bandet till 3:56 fart sista 200 metrarna på bandet idag och det kändes som jag skulle flyga av och benen hängde inte med alls. Troligen är det bara en vanesak men just nu känns sub 40 inte genomförbart i år.  Jag ska naturligtvis göra allt jag kan för att fixa det men en "talanglös" måste ibland inse sina begränsningar.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar din satsning. Du kan helt klart nå sub40 i år. Hitta nogot lopp i oktober eller november som du kan sikta mot.

    Lycka till på lördag och meddela oss hur det gick!

    SvaraRadera
  2. Laddar för fullt nu med träningsverka Allan från Tisdags och igår :D

    SvaraRadera