onsdag 14 december 2011

Tränar mycket men inte nöjd ändå....

De senaste veckorna har jag ökat träningsdosen ordentligt. Från att legat på 20-30 km i veckan så ligger jag nu på 40-60 km i veckan. Jag har även ökat tiden på gymmet och dels tränat mer med vikter men framförallt har jag tagit mig tid att stretcha mycket mer. Detta borde ju medföra att jag blir nöjdare med mig själv eller hur.....men inte fan är det så. Nu är det träningsstress istället. Jag längtar till nästa pass men därimellan så känner jag att jag borde nog träna mer. Hur djävla sunt är det ?. Förmodligen är det ren prestationsångest. Jag gillar inte att vara i någon slags mellanmjölksläge utan jag vill ligga på topp eller inte alls. Nu har jag bestämmt mig för att göra ett seriöst försök att nå sub40 till våren. Detta innebär att jag måste nå sub45 först och detta stressar mig så jag blir galen. Trotts att jag klarar av att följa träningskalendern slaviskt så väntar jag bara på det träningspasset där allt är "FAIL" och jag måste inse att jag ALDRIG kommer komma sub40 eller ens sub45. Maten kanske också spelar in att jag känner mig uberstressad. Jag måste nog bara härda ut December månad och träna på enligt schemat och hoppas på ett under att jag klara sub45, först då kommer livet leka igen.......eller då börjar väl sub40 stressen istället :D. Var tvungen att gnälla av mig lite bara......:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar