söndag 25 december 2011

En månad utan snus och kolydrater.

Nu har det gått en månad sedan jag slutade med snus och kolhydrater. Tanken var att jag skull köra ganska strikt LCHF men det har blivit lite mer liberalt kan jag erkänna. Jag har slutat med bröd,ris och pasta vilket helt klart var mina största kolydratkällor tidigare. Tyvärr slinker det ner lite godis ibland men absolut inga mängder. Så här i jultid har det blivit en del julmust och annan kulmat som har en del kolisar i sig men i stort sett så har jag det under kontroll. Kan inte säga att min träningblivit sämre men jag kan inte peka på något att den blivit bättre heller. Att träningen gått bättre o bättre kan ju lika gärna bero på ökad mängd. Jag hoppades även på att gå ner några kilo till men där är det fortfarande tvärstopp. Jag tror jag har nått någon slags idealvikt för min kropp och har därför svårt att komma under 70 kg. Jag vill gärna ner till ca 68-69 kg bara för att se om det gör någon skillnad men samtidigt vill jag ju att kilona ska rasa från magen men det verkar fanimej totalkört. Har sett likadan ut på magen i 1 år nu och jag har tränat som attan men det "däcket" vill bara inte bort. Snart får jag köra något drastiskt som att fasta i 1 vecka eller något liknande.

4 kommentarer:

  1. Hej Tommy!
    Jag slutade snusa för tre månader sen. Funkar bra men jag äter mer godis nu. Du vet "summan av lasterna är konstant" :-).

    Jag gillar din satsning mot sub 40 som du skrev om på jogg. Den ska jag följa med spänning :-).

    Lycka till och God fortsättning.

    SvaraRadera
  2. Jag är själv rätt tveksam till LCHF, men så länge man inte ser någon försämring så är det ju positivt. :-)

    Ha en skön annandag!

    SvaraRadera
  3. Magen kanske försvinner om du blir mer strikt med lchf...?
    Ett annat alternativ kan vara att du äter som du gör nu, men slutar med mjölkprodukter (väljer havregrädde, sojamjölk, kokosfett istället). Har själv sett på nära håll hur 17 kilo försvann inom 5 månader när mjölkprodukterna plockades bort så det kan ju vara värt ett försök. Eller?
    Hur som helst, hoppas din träning fortsätter att gå allt bättre.

    SvaraRadera
  4. Kanske är en ide det där om att ta bort mjölkprodukter. Jag dricker ordentligt med fet gammaldags mjölk,grädde och smör. Måste nog se till att hitta lite mer bra alternativ bara. Brukar dra i mig en shake på morgonen med 2 råa ägg, 2dl grädde, 1 dl mjölk och en sked oboy för smakens skull.

    SvaraRadera