måndag 12 december 2011

Dagen efter 26 km Långpass.

Om vi börjar med det positiva. Jag är inte nämnbart skadad, mina nya skor verkar funka bra även på lite längre distanser. Inga blåsor eller skav eller liknande som jag fick av mina Karhu. Skorna var ändå ganska blöta igår så det är riktigt bra. Det som känns idag är fotknölarna och låren. Jag har kört på Linement Blue Hästliniment och det har lindrat lite men jag har verkligen träningsverk/överbelastning i låren och på knölarna. Låren är jag inte orolig för men knölarna kan i värsta fall bli besvärliga. Jag ska vila ordentligt idag och så får vi se hur det artar sig till i morgon bitti. En sak är säker i alla fall, 26 km är lite för långt just nu, ska def. korta ner långpasset till ca 20km i stället. Även i fall jag denna gången har tur och inte skadar mig så känns det som att jag verkligen balanserar för att dra på mig något. Då är det bättre att korta ner lite. Det är ju inte meningen att det ska kännas som efter ett lopp dagen efter ett långpass så lite ändringar måste det till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar