måndag 24 oktober 2011

Fredagsträning

Det blev ialla fall 10 km i hyffsat tempo i Fredags. Min jäkla överbelastning/inflamation högg naturligtvis till efter 3-4 km. Jag fortsatte dock och tog en voltaren på Lördagen och sedan dess har jag inte kännt av det. Kruxet är bara att jag gjorde likadant förra veckan när jag skulle springa långpass och då hade jag ont i flera dagar efteråt. Jag vill verkligen inte vila men det verkar som det är det enda som biter. Ska ut idag i några km bara i superlugnt tempo och sluta springa direkt när jag känner av det....kanske måste jag bara ta det lugnt och inse att kroppen snart är 40 och sådan här skit kommer ibland.

1 kommentar:

  1. Usch vad trist med skador, har haft min beskärda del. Bäst att vila och sen komma igång med crosstrainer, cykel och bara en kort stunds jogging. Men allt det har du säkert stenkoll på.
    Du är snart på banan igen starkare än tidigare.
    //Ove

    SvaraRadera