torsdag 29 september 2011

Snus är doping??

Hur tänkte Wada där?? Jag har i perioder slutat snusa och märker att efter ca 2-3 veckor så har både min vilopuls och den pulsen jag får när jag anstränger mig gått ner 10-15 slag. Jag har fan stenkoll på min puls och med en puls som är 15 slag högre/minut vid samma ansträngning gör att det blir BETYDLIGT jobbigare att springa samma sträcka inte lättare. Att man då får nikotinet till att vara prestationshöjande är ju bara löjligt. Det enda nikotinet gör är att man går ner lite i vikt men det är ju knappast doping.

Man mår bättre, presterar bättre och känner mindre av trötthet enligt Wada. Tro fan att snusare mår bättre, det är ju ett beroende, presterar bättre = rent skitsnack, känner mindre trötthet = också rent skitsnack (se ovan)

Nej dom får ta och "stila sig lite" som man skulle sagt i Göteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar