söndag 4 september 2011

Intervall/backpass/Fartlek...

Idag blev det en kombo pass som heter duga. Körde som en tok uppför varje uppförslut som jag hittade på min gamla 8,2km slinga på Kransmossen. Vet inte riktigt vad man ska kalla ett sånt pass för. Körde på i hyffsad fart mellan uppförsluten/backarna kombinerat med vila 30 sec ett par gånger. Tanken var att jag skulle köra 8,2 rundan två gånger men jag kände nästan direkt att det skulle inte funka så jag fick göra det bästa av situationen och köra lite improviserat. Dessutom blir jag superstressad av att inte ha på mig min kära garmin 305:a. (glömt den på igen) så idag blev det varken dokumenterad puls eller farthållning. Jag kikade dock på klockan när jag stack iväg och när jag kom tillbaka och konstaterade att det hade gått på ca 46 min. Det får väl vara godkänt för ett typ kvalitetspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar