tisdag 30 augusti 2011

Tempo/Långpasss

Körde igenom Kretsloppsbanan idag igen. 9.68 km på 47:30. När det är skarpt läge så behöver jag bara springa 320m längre på samma tid för att "perssa", Känns verkligen som formen är på uppåtgående.48:18 som är personbästa på 10 km borde jag slå ganska enkelt tycker jag. Ladda med rödbetsjuice,mörk choklad och dra ner träningen sista veckan en aning så borde jag få en boost som heter duga.
Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt att köra banan många gånger. Risken finns ju att hjärnan får för sig att den ska ta det lugnt vissa sträckor och att den vänjer sig att det blir jobbigt andra. Blir ju svårt att chocka kroppen som man gör vid andra tävlingar. Jag inbillar mig dock att den säkerhet som det ger att känna till varje del av banan överväger risken att man blir för bekväm med banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar