söndag 14 augusti 2011

Friskis idag.

Vi hade kalas för andra dagen idag med en himmla massa kakor och annat gott så jag kände mig lite halvtvungen att träna lite idag. Åkte ner till Friskis och sprang 5 km på löparbandet samt 6 km motionscykling i god fart. Svetten verkligen rann från mig, kändes som jag tränade som värsta proffset när jag nöjt konstaterade två st ordentliga pölar under cyklen. Jag hade 5:00 tempo i 3 km och 5:45 i två kilometer på löpningen och det räckte kan jag säga. Formen är verkligen usel men det känns ändå som den ligger där och gnager och kan jag bara härda ut nu och få flyt i träningen igen så kommer  nog formen också.Trodde faktiskt inte att jag kunde svettas så mycket som jag gjorde idag. Det droppade ner på golvet i strid ström hela cykelpasset. Vet inte om det är bra eller dåligt men jag har för mig att jag hört att du svettas mer när kroppen lärt sig att reglera värmen bättre så jag tar det som ett gott omen.
I morgon ska Blowit få smisk och jag kommer vara påståplats och bara njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar