torsdag 25 augusti 2011

10 dels Ironman

Det blev en 10 dels ironman idag med en arbetskamrat. Simmningen gick totalt åt helvete så det var tur det bara var 400 m. Måste säljaav våtdräkten jag köpte och skaffa mig en som är någon storlek större. Den sitter perfekt förutom på halsen där det stramar åt så ini helvete att jag inte får tillrckligt med luft. Börjar man tänka på eländet så är det kört sen, sen tyckte jag av någon anledning att det var lite otäckt att simma i mörkt vatten. Aldrig tänkt på det innan men idag så var det inte spec. roligt att simma. Upp på cyklen och i första uppförslutet så sackar jag efter direkt och drar på mig syra. Hade inte en chans atgt hänga på Mats. Gjorde ett tappert försök sista delen då jag kom i kapp och la mig bakom och försökte spara kraft men sen när det blev nerför igen drog han ifrån och då hade jag syra upp till öronen så det var helt kört. På löpningen drog han iväg i ett jäkla tempo, -va fan är det frågan om har han druckit rödbetsjuice hela dagen eller. Låg på ca 4:40 fart. ALDRIG att den gubben orkar hålla det tempot tänkte jag och började knappa in så smått på honom efter 2 km. Då kom jag tänka på mitt tempopass häromdagen då jag visserligen smakade blod i munnen men det funkade i 7 km då ska fanimej 2km inte vara några problem,och det var det inte heller. Jag kom i kapp och drog i från,precis som det ska vara. Ha när mycket bättre på att cykla men jag är tamigfan bättre än han på att springa. Någon djävla rättvisa får det finnas :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar