lördag 2 juli 2011

Trosa stadslopp

Sprang trosa stadslopp går. 44:10 slutade den officiella tiden på. Efter omständigheterna mycket nöjd med den tiden. 4:57/km i genomsnitt. Mätte min vilopuls under ca 1 timma på vägen upp och kostaterade att pulsen inte gick under 79 en enda gång så förmodligen har jag någon skit i kroppen för snuset borde ju ge ca 20 extra slag eller ? En annan grej jag gjorde igår som jag aldrig mer ska göra är att äta pizza 2 timmar innan start. Hade en liten naggande klump i magen samt att jag rapade pizza hela vägen och just pizzarap konstaterade jag påminner väldigt mycket om kräk så den kosten rekomenderas inte så snart inpå ett lopp, men man lär sig :D Loppet i övrigt var otroligt bra organiserat och det stod folk och hejade hela vägen. Riktigt kul lopp som rekomederas starkt. Lite som Göteborgsvarvet i miniatyr.
ps. Kom fram en dam efter loppet och tackade för draghjälpen....förmodligen första gången jag varit till nytta för någon annan i en tävling....kändes riktigt bra :D
Beslutsamt flyger jag fram i Trosa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar