fredag 1 juli 2011

Tävling idag.

Igår kom äntligen min våtdräkt så nu fattas bara lite smågrejer som cykelglasögon,cykelhandskar, simglasögon och en näsklämma för att utrustningen ska vara komplett. Jäklar vad det drar iväg i pengar detta och då har jag ändå inte köpt någon cykel. Vill inte ens tänka på att dra upp det hemma att jag MÅSTE ha en ny racercykel *ler*. Idag är det Trosa loppet som gäller. 8,9 km kl 21:02. Formen känns helt off och jag har inte ladda alls inför detta. Tänkte jag skulle testa denna varianten och se hur det går. Körde ju cykel i onsdags och igår blev det 5 km i hyffsat tempo, ialla fall de 2 sista km. De gick i under 5:00 fart så de är jag nöjd med. Det har varit likadant varje gång jag försökt prestera att de 2 först km har varit jättetröga sedan har kroppen svarat så planen idag är att värma upp riktigt ordentligt ca 30 min innan. Köra minst 2 km i varierat tempo så kroppen fattar att nu ska det springas fort. Kan jag komma under 45 minuter är jag nöjd då banan har 3 st ordentliga stigningar som kommer suga kraften ur en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar