torsdag 28 juli 2011

Jag är en Olympisk Ironman!!

Vet knappt var jag ska börja....men jag tar väl det från början. Mats kom vid 09:30 och vi drog på oss våtdräkterna och fixade med ombytena. Vi såg nog ganska fåniga ut när vi trippade ner 400 till sjön i full våtdräktsmundering. Väl i vattnet så funkade det förvånandsvärt bra. Vi körde båda två bröstsim hela vägen. När vi skulle vända efter 750 m så började jag crawla lite men fick sluta nästan direkt då det högg till riktigt ordentligt i vaden. Fan kramp, jävla skit jag kan inte ge upp nu men som tur var så släppte det när jag övergick till bröstsim igen. Vi hoppade upp på cyklana och drog iväg. Mats är en gammal cyklist så hans teknik är betydligt bättre än min och det märktes väldigt tydligt framför allt i backarna men jag bet ihop och vi när vi bytte till löpning så var jag stum som attan i benen. Vi började löpa och de 3-4 första kilometrarna kändes helt ok sen kom småkrampen och mjölksyran. Var tvungen att varva gång med löpning den sista biten men väl i mål så kändes det helt underbart. Bara att inse att jag verkligen MÅSTE köra mycket backträning. Så fort det blir lite motlut så strejkar fanimej musklerna totalt,både i cykling och löpning. Detta är något jag ska ta tag i på gymmet under vinterträningen tänkte jag. Köra mycket backintervall och styrka i benen sen så kommer jag äga stenhårt nästa säsong.
Kan lugnt säga att det var betydligt jobbigare än jag trodde. Kändes ändå som löpning var min grej men efter detta kraftprovet så inser jag att det finns lite andra grejer som måste till om man ska fixa en Triathlon. Nöjd som attan är jag ialla fall.Nu ska jag ner till stan och dricka lite öl och skryta för lite polare :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar