tisdag 26 juli 2011

Äntligen igång igen

Jag har äntligen fått med mig min 14 årige son ut i spåret. Han älskar att spela fotboll och tycker inte om att löpträna direkt men nu så har han lovatatt ge löpningen en chans till kretsloppet och mer kan en stolt pappa inte begära. Vi körde 6 km i 5:51 fart idag och han var ordentligt trött och ville inte alls höra mina uppmuntrande ord de sista kilometrarna. Nu har han ialla fall börja,t nu gäller det att få den lille parvlen att fortsätta hänga med ut :D

Det kändes som en alldeles lagom mjukstart med 6 lugna kilometer. I morgon blir det lite hårdare sen blir det Dalsjöfors Triathlon på Torsdag. Vi ska köra en olympisk distans och ha bytena hemma hos mig då jag bor ca 300m från sjön så kommer detta bli helt perfekt. Ska bli riktigt roligt men jag är lite orolig för 1500m simmning i sjön måste jag säga. Det var inte direkt behagligt att simma i våtdräkt när jag provade för ett par veckor sedan men skam den som ger sig, efter 1500 m borde man ju vant sig lite. Lika bra att köra på stenhårt direkt så man vänjer sig. Det är säkert mot alla sätt man ska göra men jag brukar göra så och hittils har det funkat för mig. Om någon är sugen att hänga med på en Olympisk Triahlon på Torsdag middag så är ni mer än välkommna. Ingen tävling utan ett ordentligt träningspass där vi hänger ihop hela vägen till mål

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar