söndag 19 juni 2011

21km långpass.

Var ute med min arbetskamrat som är betydligt snabbare än en annan. Han sprang gbg-varvet på 1:35, att jämföra med mina sura 1:51, ja då förstår ni ungefär hur mycket snabbare han är. I vilket fall som helst så bestämde vi att vi skulle köra ett riktigt långpass på 21km. Det gick riktigt bra, varierad terräng i skog,grus,asfalt, skorna såg för djävliga ut och var både skitiga och genomsura. Mina fötter är jut nu mycket ömma men ända ok. Vi sprang på 2:02 och det får nog sägas vara ganska bra med tanke på terrängen,blötan och alla djävla backar som finns i tusentals häromkring.
Enda solket i bägaren är att jag igentligen ville springa 23 km för att komma upp i 70 km denna veckan men när jag såg mitt vita fina hus så skrek hela kroppen." GE FAN I DETTA NU" och man ska ju lyssna på kroppen :D. Det blev all time high ialla fall på 68 km så jag är lite nöjd ändå. I morgon blir det nog vilodag tror jag.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat, 68 km är inte dåligt. Du verkar vara inne i ett bra flow nu

    SvaraRadera
  2. Jo mängdmässigt går det fin fint men hastighetsmässigt går det trögare. Körde 3 fartpass denna veckan. Ska bli intressant att se nu om det ger något den 1 Juli. Ska skita i allt vad som heter uppladding heter inför Trosaloppetoch bara träna som en tokig och sen får det gå som det går.

    SvaraRadera