onsdag 25 maj 2011

Ingen träning alls just nu

Inte tränat alls sedan GBG-varvet, förutom lite återhämtning dagen efter på 5km. Nu har ont i foten som attan, precis under fotknölen och snett neråt. Jag har haft liknande innan när jag sprungit i tunna skor och förmodligen går det över efter någon vecka med lite knaprande av ipren. Smörjer även in fot och vad lite lätt med Linement Blue Hästliniment. Verkar ungefär som tigerbalsam vara det att det är mer flytande och kostar 1 promille vad tigerbalsam kostar. 50kr för 250ml mot 50 kr för 30 ml eller vad det kan vara i en sån där liten jäkla burk. Foten känns helt ok efter natten tills man tar ca 10 steg, då börjar det igen. Lika bra att ta det lugnt nu och vila upp kroppen ordentligt. Går det inte över får det väl bli cykel och gym istället ett tag framöver.

3 kommentarer:

  1. Ajaj, hoppas att det går över snart. Med vila i foten borde det gå bra.
    Har du nya mål i sikte på löparfronten?
    Kanske Kretsloppet i september?

    SvaraRadera
  2. Jo Kretsloppet blir det defenitivt då jobbet är med och sponsrar, sen ska jag springa Trosa stadslopp 1 Juli. Jag har nästan bestämt mig för Göteborg Maraton också men inte riktigt kommit över trösklen ännu.

    SvaraRadera
  3. Låter lite som hälsporre, men det behöver inte vara så illa. Värt att kolla upp tycker jag. Du har rätt inställning i alla fall när du skriver cykel etc framöver. Variera träningen, kör alternativt och periodisera.

    SvaraRadera